WIE IS UW KLANT?

Afgelopen decennium is de wereld van retail sterk veranderd. Mede door mobiele connectiviteit en het volwassen worden van de online-winkels, zijn aankoop belevenis, product selectie en vergelijking en het koopgemak voor klanten toegenomen, maar daarmee ook de kracht van de online-winkels.

Online winkels hebben een groot voordeel ten opzichte van offline-winkels; zij kennen hun bezoekers en klanten. Ook weten zij hoe deze bezoekers/klanten bij hun winkel zijn gekomen, hun klik gedrag op de site is bekend, hoe vaak zij terugkomen en dat allemaal zonder dat de bezoeker ook maar iets gekocht heeft. Online-ondernemers verzamelen deze data, verwerken deze en passen vervolgens hun formule aan om nog sterker te worden. Zij weten wat de interesses zijn van hun bezoekers, leeftijdsgroep, locatie en andere gegevens. Dat geeft hen een groot voordeel in vergelijking met offline-winkels, waar een bezoeker een winkel inloopt en bij het verlaten, geen enkele informatie achterlaat waarop gestuurd of gemonitord kan worden.

INHAALSLAG OFFLINE-WINKELS

Wat hebben offline winkels nodig om deze achterstand op hun online collega’s in te halen? Ondernemers van offline-winkels hebben een infrastructuur en een ecosysteem nodig van toepassingen en oplossingen waardoor de winkelbeleving voor hun klanten persoonlijker wordt, door een relatie op te bouwen die leidt tot meer omzet. De branche specifieke oplossing die OptimaalWifi aanbiedt, voorziet hierin, door een gastennetwerk ter beschikking te stellen wat kan communiceren met apps op de mobiele clients, zoals Passbook en PassWallet. Deze apps zijn beschikbaar op vrijwel elke mobiele telefoon. Hier kan een loyalty card aan verbonden worden of een kortingscoupon. En zodra deze wordt gedownload, ontstaat er communicatie tussen de winkelier en de bezoeker/klant. Deze communicatie mogelijkheid kan gebruikt worden om de bezoeker/klant te informeren over (toekomstige) aanbiedingen en het herkent de terugkerende bezoeker/klant. Al deze informatie wordt verzameld en in een dashboard aan de winkelier gepresenteerd.

Maar er is meer. Deze oplossing kan, als er gewerkt wordt met iBeacon, locaties en routes van uw bezoekers tonen en hen zelfs naar uw winkel leiden als zij op zoek zijn naar een product wat u verkoopt. Zo kunnen er ook speciale acties gedeeld worden, locatie-specifiek, dus alleen voor klanten die zich in een bepaald gedeelte van uw winkel bevinden.

De wifi oplossing voor retail is zeer geavanceerd en biedt de ondernemer kansen om de inhaalslag te beginnen. Door gebruik te maken van deze oplossing kennen ook de offline-ondernemers het gedrag van hun bezoekers. Dat, tezamen met uw goede service en fraaie winkel waarin u uw klant verwelkomt, geven uw een streepje voor.

GEÏNTERESSEERD?

NEEM DIRECT CONTACT OP